Arduino основи програмування

Тут ми навчимося писати елементарну програму, здатну зробити що-небудь цікаве для новачка. Тут ви дізнаєтесь, як написати найпростіший скетч для Arduino використовуючи стандартний IDE. Ми поки що пропустимо використання входів-виходів, але звернемо увагу на зв'язок через USB. Синтаксис мови Arduino точно повторює мову C, тому на ньому ми зупинятись не будемо. Ми зконцентруємося на конкретних аспектах мови Arduino, в якій ви можете використовувати усі принципи, притаманні мові C: змінні, оператори, стани, типи, константи та інше.



Перший скетч для Arduino

В мові Arduino не потрібно задавати відправну точку, як в мові Сі, де ви змушені визначити основну програму. Дійсно, під час запуску програми, вона завантажує те, що називається об'єкт в об'єктно-орієнтованому програмуванні ООП в пам'ять. Об'єкти в ООП належать класам. Для кожного об'єкта того ж класу стан визначається у вигляді набору атрибутів або елементів, котрі можна розглядати як змінні, представлені як набір даних різних типів в пам'яті. Стан об'єкта може управлятись методами: набір станів, призначених для виконання заданої операції по зміні або забезпеченню стану об'єкта. Якщо ви не знайомі з ООП, ви можете роз'яснити для себе, що стан це набір змінних та методи, це набір функцій.

Скетч Arduino складається з самостійного файла, в якому, на відміну від мови C, Ви повинні визначити принаймні, дві секції: перша називається setup(), а друга loop(). Змінні, доступні з обох секцій програми, повинні бути оголошені за їх межами, як глобальні змінні.

Як тільки програма запуститься, виконуються операнди, розміщені в блоці setup(): вони призначені для ініціалізації значень змінних на початку запуску, а також для налаштування портів периферії Arduino. Після закінчення обробки setup() Arduino починає циклічне виконання інструкцій в блоці loop(). Після виконання всіх операндів, цикл повторюється знову і знову.

void setup () {

 ...

 }


void loop () {

 ...

 }

Обидва блоки setup() та loop() задекларовані як блоки void, тобто вони нічого не повертають. Ви можете використовувати стандартні директиви препроцесора, такі як #define, #ifdef, #ifndef, #endif, та інші. Зокрема, ми наполегливо рекомендуємо Вам визначати константи як символи препроцесора (не як змінні, так як вони їдять SRAM пам'ять).


Ввод-вивід даних з Arduino.

В Arduino нема портів для підключення до монітора чи клавіатури: хоча вони і не обов'язкові на таких типах пристроїв. Контакти вводу / виводу призначені для забезпечення обміну даними та сигналами вводу / виводу з зовнішнім світом. Однак це не самодостатні порти, до яких ми звикли, працюючи з комп'ютерами, а окремі сигнальні виводи. А в тих випадках, коли необхідно відобразити які-небудь значення внутрішніх даних  (наприклад під час налагодження) ви можете підключити плату контролера до комп'ютера за допомогою кабеля USB. Повідомлення, прийняті від контролера, відображаються у спеціальному вікні під назвою serial monitor. Такий інтерфейс не підходить для складних задач, та має дуже простий інтерфейс. Ви можете відкрити serial monitor, вибравши відповідний пункт в головному меню IDE. При запуску serial monitor може поводити себе дивно, показуючи (очевидно) випадкові символи. Це ті символи, які залишились в буфері COM-порта після попередніх передач даних. Це простий обмін текстовими повідомленнями та нема можливості щось зберегти у файл.

Якщо потрібно послати текстове повідомлення у вікно serial monitor з контролера, ви можете використати функцію Serial.print(), що має наступний синтаксис:

Serial . print (< повідомлення>}; 

де <повідомлення> це константа. Наприклад

int i = 67;

Serial . print (" the value of i is ");

Serial . print (i);

Serial . print ("\n");

у вікні serial monitor відобразить текст "the value of i is 67". Перше звернення до функції Serial.print  містить текстову константу як параметр. Друге містить цілочисленну змінну, значення якої зчитується з пам'яті. А останнє додасть символ переносу рядка Serial.print("\n"). Ви також можете виводити текстові повідомлення, що одразу містять символ переносу рядка, за допомогою функції Serial.println, яка автоматично додає символ переносу рядка вкінці текста:

int i = 67;

Serial . print (" the value of i is ");

Serial . println (i);

Для того, щоб змінити швидкість послідовного зв'язку, необхідно налаштувати параметри зв'язку перед початком використання каналу. Для цього використовується функція Serial.begin (9600), в якій 9600 - швидкість передачі в бодах (це одиниця швидкості в галузі телекомунікацій). Цю швидкість можна змінювати в межах, регламентованих документацією на сайті Arduino, в залежності від ваших потреб. Зазвичай швидкість 9600 нормально підходить для обміну з сучасним комп'ютером.

Операнд Serial.read() повертає перший байт, доступний в буфері вводу. Його використання дещо важче ніж write. 


Відображення даних

Не дивлячись на те, що в Arduino нема монітора, ви можете підключити до нього деякі дисплеї, що існують в продажу окремо. Існує декілька варіантів для цього: або ви використовуєте ЖК-дисплей, або TFT монітор. Прості ЖК-дисплеї можуть відображати до чотирьох рядків тексту або навіть більше, в тей час як з TFT екраном можна продивлятись дані з високою роздільною здатністю (зазвичай 160 × 128 пікселів та 240 × 320 пікселів). Вини випускаються як в чорно-білому так і в кольоровому варіантах, в деяких моделей є навіть сенсорне керування.


Написати відгук

Примітка: HTML размітка не підтримується! Використовуйте звичайтий текст.
    Погано           Добре
Огляд плат Arduino

Огляд плат Arduino

Оригинальный Arduino был разработан для одной специфической задачи, и справился с этой задачей в сов..

Твердотільне реле 40А

Твердотільне реле 40А

Реле без механічних контактів на 40 А. Силовим елементом даного реле є симистор.Гальванічна розв'язк..

147.84грн.

Парсер температури та вологості на WiFi-контролері

Парсер температури та вологості на WiFi-контролері

У меня есть задумка сделать у себя дома возле входной двери индикатор внешней температуры, а так же ..

Вибір крокового двигуна

Вибір крокового двигуна

Вам уже приходилось делать выбор между разными шаговыми двигателями для реализации своих амбициозных..

Уроки Arduino для новачків 1.2.2 Програма IDE Arduino

Уроки Arduino для новачків 1.2.2 Програма IDE Arduino

На этом уроке мы продолжим знакомство с платой, микроконтроллером и его параметрами.Но для начала по..

Теги Ардуіно, Arduino

Нове

Насос погружний 3 ... 6В 120л/год

Насос погружний 3 ... 6В 120л/год

Насос рідинний погружного типу.Використовується для поливу домашніх рослин, для мініатюрних фонтанів..

Резистор змінний 1 кОм

Резистор змінний 1 кОм

Змінний резистор або потенціометр для встановлення на друковану плату. Опір налаштовується за допомо..

Прозрачная пленка А4 под лазерный принтер для изготовления печатных плат фоторезистом

Прозрачная пленка А4 под лазерный принтер для изготовления печатных плат фоторезистом

Пленка для нанесения рисунка дорожек на будущую печатную плату фоторезистивным методом.На пленке лаз..

Фільтрація шумів аналогового сигналу

Фільтрація шумів аналогового сигналу

Шум аналогового входуБудь-який аналоговий датчик, з'єднувальні дроти, та і сам аналоговий вхід контр..

Штекер живлення для Orange PI

Штекер живлення для Orange PI

Розбірний штекер для живлення міні комп'ютерів Orange PI та Banana PIМістить два виводи під пайку др..

Мідний чулок для видалення припою 2мм 1,5м

Мідний чулок для видалення припою 2мм 1,5м

Мідна оплітка - застосовується для залужування доріжок друкованої плати, а також для видалення надли..

Модуль твердотільного реле 4-канальний

Модуль твердотільного реле 4-канальний

Модуль призначений для комутації 4-х навантажень зі змінною напругою живлення 75 ... 264 ВМаксимальн..

Оптопара EL817 SMD

Оптопара EL817 SMD

Оптопара з транзистором на виходіЗастосовується для гальванічної розв'язки дискретного сигналу, а та..

Стабілізатор напруги 5В 2А мікросхема L78S05CV

Стабілізатор напруги 5В 2А мікросхема L78S05CV

Мікросхема стабілізатор напруги L78S05CVЗастосовується для стабілізації пульсуючої напруги в блоках ..

Автоматичне реверсивне управління двигуном з ATtiny85

Автоматичне реверсивне управління двигуном з ATtiny85

Постановка задачі проекту Ставимо задачу автоматично тягати двигуном постійного струму корисну вагу..

Програматор AVR-контролерів USBASP

Програматор AVR-контролерів USBASP

Програматор для завантаження та відлагодження програм в мікроконтролери компанії ATMEL.Інтерфейс про..

Зсувний регістр 74HC595N

Зсувний регістр 74HC595N

Цю мікросхему використовують для керування світлодіодними гірляндами та символьними індикаторами.Вон..

Світлодіод ультраяскравий 3мм

Світлодіод ультраяскравий 3мм

Над-яскравий світлодіод діаметром 3 ммКорпус прозорий в світлодіодів різного кольору світіння. Тобто..

Вентилятор для Orange PI товщиною 10мм

Вентилятор для Orange PI товщиною 10мм

Вентилятор для охолодження процесора міні-комп'ютера Orange PI або Raspberry PIПрацює дуже тихоЖивле..

Термінальний роз'ємний конектор кутовий 4д

Термінальний роз'ємний конектор кутовий 4д

Роз'ємний 4-дротовий конектор для пайки на друковану платуДроти підводяться паралельно платі та з'єд..

Шестерня для зубчатого ременю на 20 зубців під вісь 5 мм

Шестерня для зубчатого ременю на 20 зубців під вісь 5 мм

Використовується для передачі та редукції обертаючого моменту від двигунаКількість зубців 20 шт.Діам..