ESP8266 це дешеві широко розповсюджені модулі Wi-Fi. Вони складаються з самодостатнього мікроконтролера з GPIO (дискретними входами-виходами), аналоговим входом, портами паралельного зв'язку, I2C, SPI, та саме головне з блоком Wi-Fi зв'язку. Початково запропоновані як дешеві модулі Wi-Fi для плат Arduino та Raspberry Pi, вони також можуть бути запрограмовані як окремі плати розробника за допомогою Arduino IDE. Для цього необхідно спочатку встановити бібліотеки та інструментарій в Arduino IDE ESP8266.
В цій статті буде описана процедура встановлення бібліотек та інструментарію для ESP8266, та початку програмування модуля ESP8266 в середовищі Arduino IDE.
Бібліотеки та інструментарій доступні на гітхабі тут:
https://github.com/esp8266/Arduino
Крок 1: Додавання менеджера плати ESP8266 в Налаштування Arduino IDE
1. В меню програми виберіть закладку Файл -> Настройки
2. У вкладці "Настройки", в пункті “Дополнительные ссылки для менеджера плат”, натиснувши на кнопку вибору, у випадаючому діалоговому вікні вибираємо:
для використання стабільної версії бібліотек ESP8266:
http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json
3. Для використання останньої версії бібліотек ESP8266:http://arduino.esp8266.com/staging/package_esp8266com_index.json
4. Клацаємо кнопку OK.
Крок 2: Встановлення бібліотек та інструментарію ESP8266
1. В меню Arduino IDE вибираємо Инструменты -> Платы: -> Менеджер плат...
2. В текстовому полі пошуку Менеджера плат наберіть ESP, потім виберіть esp8266 by ESP8266 Community та натисніть кнопку Установка
3. Коли встановлення завершиться, клікніть по кнопці “Закрыть”
Крок 3: Пробуємо завантажити проект з Arduino IDE в плату ESP8266
1. З'єднуємо модуль ESP8266 з комп'ютером за допомогою кабелю USB.
2. Можемо виконати перевірку зв'язку, завантаживши порожній або простий демо-проект Blink.
3. В середовищі Arduino IDE з меню вибираємо тип плати, яку будемо тестувати. В даному випадку це “NodeMCU 0.9 (ESP-12 Module)”
4. Також в меню Arduino IDE вибираємо COM-порт, до якого підключений модуль Wi-Fi
5. Натискаємо кнопку Загрузить, щоб зкомпілювати та завантажити наш скетч